4 tipy jak udržet pozornost při klikání

5/5/2022

Jako PPC specialista trávím hodně času nastavováním kampaní. Kdo někdy měl tu čest s touto prací ví, že mnohdy jen klikáte, klikáte a… pak pro změnu klikáte a zase klikáte. Při kliknutí č. 1 473 826 pak mnohdy máte pocit, že s každým dalším zemřete stářím a nebo se minimálně změní roční období. Aby se vám povedlo udržet pozornost a peníze klienta v top kondici, občas si musíte dopomoci vhodnou stimulací šedé kůry mozkové a zabránit tak totální nekróze buňek. :D 

Moje tip ťop tipy jsou:

  1. Kofein nebo tein, či jiný horký nápoj

Já mám rád od všeho trochu, takže doporučuji pít výběrovou filtrovanou kávu aneb beč brů (odkaz na příspěvek Vládi) a kvalitní zelený čaj. Jednou piju matchu, protože potřebuju být aktivní mentálně a ne přespříliš fyzicky. Podruhé piju senču, protože mi docházejí peníze a na matchu už nezbylo. :D
Není to pravidlem, ale jednou za týden doporučuju kofeinový detox a pít pouze bylinkové čaje (nedám dopustit na Grešíka). Klidním tak ten celotýdenní kardio výstřel třeba meduňkou, heřmánkem či nějakou chytrou směsí.

  1. Změna činností

Není myšleno tak, že je třeba z excelu přejít do wordu, ale měnit činnosti i na vyšší úrovni – jak u PC, tak mimo něj.

U mě, PPC specialisty, to vypadá třeba následovně:

Starám se v @pitaya o několik klientů a každý správný PPCčkař pravidelně vylučuje vyhledávací dotazy a optimalizuje textové reklamy. (Nechcete aby se klientova reklama zobrazovala při hledání výrazu “venušiny kuličky”, pokud prodáváte kuličkové dráhy pro děti.). Pak to vypadá třeba tak, že 30 minut vylučuju dotazy u několika klientů, několika sestav kampaní. Pak přijde zpruzenost a otupění v důsledku monotónní práce s asi milionem frází, tak si skočím do kreativnějšího světa copywriterů a přetextovávám reklamy.

A jakožto správný mileniál ani zde neudržím dlouho pozornost (je to tak 20 až 30 minut, pokud není super důležité vydržet déle – kdyby to četl třeba můj šéf či budoucí zaměstnavatel :D) a hlavně mě to už začne… ehm… štvát.  To je pravý čas na to dělat opět něco jiného, ale úplně jiného, a jdu třeba do fitka. Vrátím se nabitý endorfiny ze sportu, cesta do fitka mi dopřeje trochu denního světla a s ním i vitamin D a už mě to tolik… ehm… neštve. :D

Pokud jste asociální a nechcete chodit mezi lidi, či se hýbat nějak extrémně moc (jakože byste se, nedej bože, opotili) tak můžete každých 30 minut provést sexy dřep, nebo hot předklon (energizuje, obrací pozornost dovnitř, zvyšuje koncentraci, prokrvuje mozek, protahuje záda), twist (nejlépe v sedě), taneček cestou na záchod nebo pro kafe. Zde zase platí pravidlo: Netrestat se, pokud se to nestane přesně po 30 minutách.

A proč pořád skákat z jedné činnosti na druhou? Protože jsme v době digitální, všichni známe, všichni víme, že distrakce je naprosto všude a zakořenila i v nás, a tak to není potřeba nazývat poruchou pozornosti, ale třeba způsobem udržení 100% koncentrace – lehký multitasking můžeme využít ku prospěchu věci. Tedy pokud se nechcete bičovat a shazovat, že u jedné činnosti nevydržíte X hodin v kuse. Pokud byste rádi pronikli do tajů sebemrskačství, mám hodně zkušeností, napište - rád poradím, i na to mám osvědčené tipy a nejen čtyři. :D 

  1. Zvuky (hudba, ticho)

Většinou, když jsem doma sám a pracuju na home officu, tak mi přijde ticho divné (někdy i nudné, či děsivé, třeba když kvůli němu slyším sousedy). Z toho důvodu poslouchám hudbu přes reprák, nikoliv přes sluchátka. Hudba vyplní prostor a dodá mu jinou energii (někdy jen tím, že neslyším sousedy – máte také divné sousedy? :D). Pak přijde období, kdy už mě hudba nebaví, mám všechno oposlouchané, YouTube a Spotify už mi nestačí nebo mi naopak brání v soustředění. Tak vše vypnu a čekám, za zvuku cvakání klávesnice, na období, kdy třeba sousedi začnou být zase moc hluční, nebo budu z ticha vyděšený. :D

  1. Prostředí

Změna prostředí jednomu prospěje. To už věděly naše babičky. Jednou jsem v kanceláři, příště doma, pak zase v kavárně a opět doma nebo v kanceláři, protože došly peníze a protože mě… ehm… ti lidé v kavárnách… rozumíte… jako klasického PPC specialistu s lehkými rysy autismu… mírně štvou. 

Budu rád, když mi doporučíte svoje osvědčené udržovače pozornosti, dám vám pak vědět, jestli i u mě fungují. :)