Jak sestavit publikační plán na sociální sítě?

15/7/2021

Také vás každý týden tíží otázka, co na ty sítě zase dát?

U nás v Pitaye na to máme osvědčený recept. Abychom se tematicky nevyčerpali, každý měsíc mícháme našim klientům na sociální sítě zajímavý koktejl příspěvků z různých okruhů témat.


Základem úspěchu je:


Zaujmout cílovou skupinu


Sociální sítě jsou plné dokonalých fotek. Abyste nezapadli v hlubinách feedu vašich sledujících, musíte umět upoutat jejich pozornost. Jak? Buď zajímavým pojetím grafické podoby příspěvku nebo vybroušeným textem. Něco jiného funguje na Facebooku, Instagramu, YouTube, Twitteru nebo TikToku atp. Zaměřte se na vhodný formát dle platformy, ale i na publikum značky na dané síti a díky těmto parametrům ušijte komunikační taktiku zcela na míru. Rozdílně reaguje mužské a ženské publikum na to co vidí a čte a to i v rámci jednotlivých věkových kategorií. Barevná sladěnost, doplňky a celková “vyňuňanost”, včetně copy, je obecně něco, na co budou slyšet spíše ženy. Naopak technické parametry, detaily a přímost budou více sedět mužům. Pokud máte smíšené publikum, je dobré oscilovat mezi oběma póly, aby si přišli na své opravdu všichni. Tak co, už víte, pro koho a kde vysílat?


Podporovat značku


Hovořit dobře o vlastním brandu je základ. Vyzdvihnout jeho přednosti, umět prodat konkurenční výhody, cokoliv, v čem jste výjimeční. Nicméně pokud se chválit budete jen vy sami, nebude to mít takovou váhu, jako když vás vychválí do nebes i někdo mimo zaměstnance vaší firmy. Nic nepodpoří dobré jméno značky tak, jako recenze přímo od spokojených zákazníků, např. formou UGC (user generated content), komentářů,  případně influencerů. Ti své cenné tipy předávají na svých kanálech a vy se tak můžete pěkně obohatit o dosah u jejich fanouškovské základny. Pravidelně si v Pitaye u našich klientů pomáháme propracovanými brandovými kampaněmi, které nám množí publikum potenciálních zákazníků na sociálních sítích. 


Bavit


Facebook & vtipy. YouTube & funny cats. Instagram & 9GAG. Tinder & bokovky. TikTok & výzvy. Jedno je spojuje. Baví nás! A hodně. Zábava je páteří každé sociální sítě. Ve chvílích, kdy prokrastinujeme v práci nebo trávíme večery scrollováním na sociálních sítích, jdeme si tam většinou odpočinout od intelektuálních činností, všedních záležitostí a k tomu je ona špetka zábavy mnohdy tím správným kořením. Zjistěte, co baví vaše fanoušky! Na účtech našich klientů jsou oblíbené různé spotřebitelské soutěže, citáty, vtipy, recepty, odkazujeme na blogové články, propojujeme obsah s mezinárodními dny a státními svátky. Podobné “relaxační” formáty příspěvků vždy u fanoušků slaví úspěch a skvěle vyplňují prostor, pokud nám chybí další obsah. Možná jimi tolik neprodáte produkt nebo službu, které vaše značka nabízí, ale fanoušky baví a příště, až jim přistane na displeji produktový příspěvek, dají vám rádi šanci, protože jste sympaťáci a ne suchaři, kteří jim spamují feed pouze prodejním obsahem.


Vzdělávat


Přirozenou vlastností člověka je zvídavost, která bývá obvykle dočasně přerušena po dobu školní docházky. 😅 Lidé se ale rádi díky vašemu účtu na sociálních sítích dozví něco nového, zvlášť když to umíte podat zábavnou formou. Mějte ovšem na paměti, že by to vždy měly být cenné informace, které ostatní obohatí a nejlépe je využijí i v praktickém životě. Můžete informovat o tématech spojených s vaším oborem, žhavých novinkách, změnách nebo například i připomenout měnící se čas a komunikovat další obecně prospěšné zprávy.


Vyprávět váš příběh


Evolučně jsme nastaveni tak, že pokud něco známe, jsme schopni si to oblíbit a nebát se, že nás to spolkne. Pokud si k něčemu vytvoříme osobní vazbu, často jsme i méně kritičtí. Přibližte proto fanouškům zákulisí vaši značku. Sdílejte, jak fungují a kdo jsou jednotliví členové týmu. Dokumentujte společný čas ve firmě, oslavy a významná výročí. Přibližte followerům historii společnosti a všemožné zajímavosti spjaté s jejím příběhem. Ukažte, že nejste jen automatem, ale lidmi, kteří mají možná stejné zájmy, jako vaši sledující. Jsou mezi vámi rodiče, přátelíte se mezi sebou, řešíte stejné věci, jako vaši fanoušci, jste prostě fajn parta. Sociální a emoční provázanost vám zajistí věrnou a loajální komunitu, která se za vás kdykoliv ráda postaví a to má cenu zlata.


Prodávat


A na závěr téma, o které tu jde především. Zobrazit produkt nebo službu co největšímu počtu uživatelů na sítích (dobrá, a nejlépe i prodat😊). Snažte se zaujmout skvělou fotkou, kdy produkt zabírá co největší % z fotky (nebo videa) a i popis se snažte vyšperkovat. Představte svůj výrobek/službu za pomoci benefitů, které má pro potenciální zákazníky. Komunikujte vaše konkurenční výhody. Doplňte nejdůležitější parametry, propojte produkt/službu s emocemi, které může přinést a pokud jej máte na webu/e-shopu, připojte zkrácený link, např. pomocí bit.ly. Opět mějte na paměti, pro koho vysíláte a tomu obsah i grafickou podobu uzpůsobte. 


Pro naše klienty vytváříme publikační plány vždy na měsíc dopředu. Máme vždy odsouhlasený obsah na následující měsíc a publikace potom je mnohem snazší, než kdybychom to řešili na poslední chvíli. Sem tam je potřeba přidat okamžitě příspěvky, se kterými jsme předem nepočítali. Protože plánovaný content je hotový, máme volné ruce pro přípravu extra postů, aniž by to ohrozilo hladký chod publikace pevně určeného obsahu.


Při vytváření publikačních plánů si práci a komunikaci s klienty usnadňujeme i pomocí nejrůznějších nástrojů a aplikací, ale o tom vám povím zase příště. 😉


PS: Pokud vám i tak jde z toho všeho hlava kolem, kontaktujte nás. Rádi se s vámi spojíme a pomůžeme s návrhem i realizací strategie pro vaše sociální sítě.

📲 👉 https://www.pitaya.cz/kontakty